TIN NỔI BẬT
CPA VIETNAM Chúc Mừng Ngày Doanh nhân Việt Nam 13/10Nhiều điểm mới trong hoạt động đầu tư quỹ BHXH Việt NamCông tác kế toán cấp xã: Giải đáp về vị trí việc làm trong mô hình chính quyền địa phương 2 cấpCơ hội và thách thức khi doanh nghiệp Việt bước vào sân chơi IFRSHành trình đưa Luật Chứng khoán mới từ nghị trường đến thực tiễnBảo hiểm xã hội Việt Nam: Thích ứng với mô hình chính quyền hai cấp để hoạt động hiệu quả hơnChuyển đổi số là “chìa khóa” nâng tầm lĩnh vực Tài chính Việt NamTín dụng hết 9 tháng đã tăng hơn 13%, dự kiến cả năm tăng 19-20%Thận trọng, minh bạch trong giai đoạn thí điểm tài sản sốBổ nhiệm kế toán trưởng, phụ trách kế toán cấp xã trước ngày 31/12Lời Chúc Tết Trung ThuHỗ trợ tối đa hộ kinh doanh trong lộ trình bỏ thuế khoán, áp dụng hóa đơn điện tửTuyển Dụng Kỹ Sư Xây DựngNgân hàng vận hành bằng AI: Cuộc cách mạng đang bắt đầuĐịnh vị vốn dài hạn - thước đo năng lực của ngành Quỹ Việt NamỔn định vĩ mô, kiểm soát lạm phát, thúc đẩy tăng trưởng quý IV/2025: Khuyến nghị chính sách trọng tâm cho quý cuối nămTuyển dụng Phó Tổng Giám đốcTuyển Dụng Trưởng nhóm Kiểm toán viênTuyển Dụng Thẩm định viênTuyển Dụng Trợ lý Kiểm toán (Làm việc tại TP. Hà Nội)

In 2022, taxpayers will only have to wait a maximum of 30 minutes.

 

The General Department of Taxation has issued Decision 1652/QD-TCT promulgating the Plan for the implementation of Decision 468/QD-TTg dated March 27, 2021, approving the project on renewing the implementation of the one-stop, one-stop-shop mechanism in the settlement of administrative procedures.
 

Accordingly, the Plan of the General Department of Taxation sets specific targets in 2022 as follows:

– Reduce the waiting time of people and businesses in the One-Stop Department to a maximum of 30 minutes per transaction.

– At least 30% of taxpayers who carry out procedures do not have to provide accepted information, papers, and documents when successfully carrying out the previous procedure.

– The satisfaction level of organizations and individuals for the quality of public services reaches at least 95% by 2025.

To accomplish the goal, the General Department of Taxation focuses on implementing some tasks:

– Completing the guiding documents, implementing the plan and procedures to guide the implementation of the one-stop and one-stop mechanisms in receiving and resolving tax procedures.

– Create a database of dossiers, papers, and results of handling procedures associated with the process of receiving and handling administrative procedures.

– Renewing the management organization, connecting data sharing for the simplification in the preparation, reception, and settlement of administrative procedures dossiers under the oneway.

– Expanding the reception and settlement of procedures in a way that does not depend on administrative boundaries.

– Improving the initiative, efficiency, and productivity of the One-Stop Department.

– Renew the supervision and evaluation of the quality of settlement of administrative procedures.

Source

Kim Anh